Saturday, June 20, 2009

På reisefot


“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life. Don’t be trapped by dogma, which is living the result of other people’s thinking. Don’t let the noise of other’s opinion drown your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition, they somehow already know what yo truly want to become. Everything else is secondary.” – Steve Jobs


Klokka er ni minutter over åtte lørdags morgen, og jeg har vært oppe siden halv seks.
Jeg holder på å konvertere en lydbok fra flac til mp3, men siden det er trial version må jeg med jevne mellomrom sitte og trykke på "continue". Det er faktisk ikke så spennende som det høres ut som.

Jeg reiser til Kristiansand kvart over elleve med ekspressen. Klokka tre går konkurrenten videre til Oslo, så jeg har to timer på meg til å kjøpe nye øretelefoner (heter det høre- eller øretelefoner?), løpe opp til Grim og sjekke ut huset jeg fikk leilighet i (som jeg ennå ikke er helt sikker på, men må se i dag hvordan det føles der).

(continue)

Jeg har pakket kofferten, men jeg er fremdeles ikke sikker på om jeg har med alt jeg trenger. Yr.no sier at det regner i Praha og at det kommer til å være fra 17 til 23 grader hele uken med regn og overskyet. Det passer fint til litteraturvandringen om blant annet Kafka. Jeg vet ikke om jeg gruer meg eller gleder meg veldig til denne turen. Jeg er aller mest spent på hvem jeg skal sove på rom sammen med her (hotell Evropa).

Jeg fikk en melding i går om når bloggen om BAKSIDEN med greenqueen-challengen kommer. First thing to post når jeg kommer hjem! Jeg sto i hele går kveld etter jobb og sydde inn klær, sydde om klær, bannet og sverget når jeg sydde feil, frustrert over at jeg ikke fikk fikset den "¤%#¤& glidelåsen på verdens peneste rosa Twiggy-inspirerte kjole fra sekstitallet.



Og jeg som hadde gledet meg SÅ til å gå med den på en noe forsinket bryllupsfest i Oslo neste lørdag. *sukk*.

Jeg har med meg sju bøker, og jeg har så lyst til å sette i gang med hver eneste en at jeg vet ikke hvilken jeg skal begynne med. Det endte med fire stykker i sekken og tre i kofferten. Her skal det ikke mangle lesestoff på turen.

Jeg var hjemme på gården i går og fikk med meg et LASS av militærutstyr: vesker, belter og en ryggsekk. Jeg kan nesten ikke vente til å sette i gang å mod'e dem til vaskeekte steampunk-accesories. Hurra!

Ønsk meg lykke til på turen folkens, og tenk litt på meg der jeg vandrer rundt i tilbudsjungelen av klær til salgs.

Gode guder, gi meg et loppemarked og en bruktbutikk å trøste meg med ;)


No comments:

Post a Comment