Wednesday, June 17, 2009

Greenqueen's dream - dag 10

10 dager uten shopping.

I dag er det temmelig nøyaktig ti dager siden jeg begynte på Greenqueen-challenge'n. Det går overraskende greit, jeg har ennå ikke kastet meg over nærmeste klesstativ i jamrende lengsel eller slikket på nærmeste salgsskilt.

Faktisk er det nokså merkelig å gå forbi alle klesbutikkene hver dag og ikke trenge å gjøre noen verdens ting med det. Klærne henger der, og der er egentlig helt greit, på en måte. Selv om jeg kjenner jo suget etter å hamstre noe nytt når jeg ser verdens fineste kjole i vinduet – men nå får jeg ikke bare lyst til å spasere rett inn og dra kortet – jeg blir faktisk kjempekreativ når jeg må pønske ut hvordan jeg skal få tak i en tilsvarende kjole.

«Har jeg noe lignende hjemme jeg kan sy om?»

«Så jeg ikke samme kjolen i en kasse på loftet?»

«Hvor er det best å få tak i en lignende kjole brukt?»

Det hele er faktisk nokså spennende, selv om jeg ser med skrekkblandet fryd frem mot helgen. Da reiser jeg nemlig til Praha, og hvem vet – kanskje dukker det rabiate shoppingmonsteret frem fra bagasjen når det kjenner lukten av fremmed-lands-salg? Følg med videre :)

No comments:

Post a Comment