Monday, July 06, 2009

Reisebrev fra Praha (3)

KOFFERTPAKKING 101.



41 minutter igjen til avreise.
Jeg ligger som en mørbanket filledukke i senga. Jeg gleder meg til å komme hjem og sove ut, men kroppen min er smertelig klar over at det er to lange, lange dager og netter igjen på diverse sofaer i Oslo. Jeg er ikke tilbake før søndag kveld, og nå er det fredag morgen.

Jeg har pakket så godt det lar seg gjøre. Det forundrer meg hvordan bagasje ser ut til å ha en viss selvreproduksjonsgenetikk. Jeg er nemlig helt sikker på at det var mye bedre plass i kofferten for 5 dager siden! Har klærne mine vokst? Er sokkene mine likevel formeringsdyktige? Krymper kofferter utenfor Norges landegrenser?

Jeg har kjøpt 4 bøke (vel, Mucha-boken kan vel sies å inneha volumet og vekten til fem vanlige bøker; den er så tung at jeg må bære den for seg selv i en egen pose), 1 ar fabelaktige Bat'a-pumps i brunt og beige, 1 veske (som jeg selvfølgelig bærer med meg), Botanicus duftlys og organic Shea-smør, noen billige smykker, en Mucha-kalender, et belte og en caps, et bokmerke (selvfølgelig) og hårspray.

Hmmm... Kanskje plassmangelen har sin naturlige forklaring likevel.

Takk og pris for trillekofferter.

No comments:

Post a Comment